Home

een platte buik met vetverbrandgeheimenDat een persoon enig overgewicht of toch enigzins buikvet heeft en geen of wel een platte buik zegt niet persé iets over de gezondheid. Er zijn namelijk talloze voorbeelden van mensen die, volgens de medische definitie, aan overgewicht lijden en tegelijkertijd in prima conditie verkeren. Tegelijkertijd zijn er ook talloze mensen die niet aan overgewicht lijden en toch aan de bijbehorende lichamelijke kwalen lijken te lijden.

De reden hiervoor is dat een hogere hoeveelheid vet onder de huid in feite op gezondheidsvlak nauwelijks nadelen met zich meebrengt. Het is vaak meer een cosmetisch probleem. Het buikvet, daarentegen, levert wel degelijk gezondheidsproblemen op.

Heb je veel overtollig vet rond je middel? Dan is het, zelfs als je verder niet aan overgewicht lijkt te lijden, verstandig er iets aan te doen.

Heb ik overtollig vet rond mijn middel?

Vaststellen of je teveel vet rond je middel hebt is simpel. Pak gewoon een meetlint en leg deze rond je middel. Hoewel het natuurlijk deels afhankelijk is van je lichaamslengte en -bouw, kan je gemiddeld genomen stellen dat de omtrek van je middel voor mannen minder dan 102 centimeter moet zijn en voor vrouwen 88 centimeter. Alles daarboven duidt vaak om overtollig vet op de buik. Ook als je onder deze waarden zit en tussen twee vingers meer dan een paar centimeter vet kan beetpakken zit je echter waarschijnlijk in de gevarenzone.

Cardio en krachtsport voor een platte buik!!

Bewegen zoals cardio en krachtsport is belangrijk. Het is een van de beste dingen die je kunt doen om een lang gezond leven te leiden en ziekte te vermijden.

Het fabeltje van de ab-crunch

Regelmatig cardio en krachtsport beoefenen kan je lichaamsvet en dus ook het vet rond je middel doen afnemen. Als we de televisie-spotjes mogen geloven is het kwijtraken van vet rond de buik tot je die wasbord-buikspieren gaat zien echter een kwestie van die buikspieren regelmatig inspannend. Verschillende fitness-apparaten claimen die buikspieren zo aan te spreken dat het vet er als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Het verbranden van vet op één enkele plaats op het lichaam door een oefening is echter fysiek onmogelijk. Een recent onderzoek waarbij deelnemers 6 weken lang niets anders dan intensieve buikspieroefeningen uitvoerden toonde geen enkel effect aan op de omtrek van het middel of de hoeveelheid vet bij de buik. Ja, de deelnemers kregen stevigere buikspieren, maar deze zaten nog steeds onder dezelfde hoeveelheid vet als voorheen.

Het nut van krachttraining voor het verliezen van vet rond de buik

Dat buikspieroefeningen in het bijzonder geen effect hadden op het vet rond de buik, betekend niet dat krachttraining op zich geen nut heeft. Krachttraining kan, in combinatie met de juiste voeding, leiden tot een toename in spiermassa. Spiermassa die de hele dag door, ook als je niet aan het sporten bent, calorieën en dus vet verbranden.

Cardio om vet rond je middel te verliezen

Onderzoeken tonen aan dat vooral cardio een drastisch positief effect kan hebben voor een platte buik en zeker voor de hoeveelheid vet rond de buik. Stevig wandelen, hardlopen, zwemmen en fietsen verminderde daarbij niet alleen de hoeveelheid vet, maar regelmatig bewegen voorkwam ook dat het vet terugkeerde.

De onderzoeken

Er zijn talloze studies die het aantonen: Wanneer mensen het aantal koolhydraten in hun voeding verminderen vermindert de eetlust en verliezen ze zowel gewicht als vet. Er zijn al tientallen onderzoeken gepubliceerd die aantoonden dat koolhydraat-arme voeding tot wel 3 maal meer gewichtsverlies leidt dan vet-arme voeding, bij een gelijke calorie-inname.

Koolhydraat-arme voedingsschema’s kunnen zelfs zonder calorie limitatie, dus in gevallen waar de deelnemers zoveel mogen eten als ze willen, leiden tot een snellere afname in gewicht dan een vet- én calorie-arm schema. Hierbij speelt de afname van retentie van water ook een rol, die veelal direct tot een afname van het lichaamsgewicht leidt bij koolhydraat-arme voeding.

Koolhydraat en buikvet

Wanneer in de eerdergenoemde vergelijkende onderzoeken tussen koolhydraat- en vet-arme voeding wordt gekeken naar het vet rond de buik en organen, blijkt dit juist het vet te zijn dat wordt aangepakt in een koolhydraat-arm voedingsschema. Door koolhydraat in je dagelijkse voeding te verminderen verminder je dus ook het gevaarlijke vet rond je middel.

Hoe verminder ik mijn koolhydraten?

Het aantal koolhydraat dat je dagelijks binnenkrijgt kan relatief simpel zijn. Door enkel bewerkte koolhydraten (zoals deze worden gevonden in wit brood, pasta, etc.) uit je voeding te schrappen neemt het totale aantal koolhydraten voor de gemiddelde eter al drastisch af. Het verminderen van het aantal koolhydraten in je voeding leidt tot een afname in lichaamsvet.

Manieren om de hoeveelheid buikvet te verminderen

Gelukkig is het goed mogelijk om het vet “buikvet” in deze specifieke zone van je lichaam aan te pakken. Wij zetten bewezen manieren voor je op een rij.

Vermijd suiker en frisdranken in het bijzonder!!

Toegevoegde suiker is slecht voor je gezondheid. Onderzoeken tonen al jaren aan dat suiker vergaande negatieve gevolgen op de gezondheid heeft. De reden hiervoor is dat suiker uit glucose en fructose bestaat. Fructose wordt echter nauwelijks opgenomen door het lichaam, wat betekend dat het uiteindelijk de taak van de lever wordt om al die fructose te verwerken. De lever doet dat voornamelijk door de fructose om te zetten in vet.

Teveel suiker leidt tot vet rond de buik en in de lever!

Talloze onderzoeken tonen dan ook aan dat het overvloedig consumeren van suiker direct tot een toename in vet rond de buik leidt. Dit wordt veelal aangewezen als de directe veroorzaker van de schadelijke gezondheidsgevolgen van suiker: De toename in vet rond de buik en vet in de lever leidt tot insuline weerstand en een scala aan stofwisselingsproblemen.

Vloeibare suikers zijn in dat opzicht zelfs nóg slechter. Doordat de hersenen vloeibare calorieën niet op dezelfde wijze ‘registreert’ als de calorieën uit vast voedsel, leidt het drinken van veel frisdrank er toe dat je uiteindelijk veel meer totale calorieën binnenkrijgt.

Het verminderen van de hoeveelheid suiker

Het terugdringen van het vet rond je buik begint dan ook bij het verminderen van de hoeveelheid suiker in je dieet. Het compleet uitbannen van drankjes met suiker erin is daarnaast absoluut het overwegen waard.

Onthoud trouwens wel dat de bovenstaande waarschuwing over suiker niet van toepassing is op de suikers die je rechtstreeks uit fruit krijgt. De potentiële negatieve effecten van de relatief kleine hoeveelheid fructose worden teniet gedaan door de grote hoeveelheid voedingsvezels die fruit bevat.

Wil je serieus aan de slag met het verminderen van de hoeveelheid suiker die je eet, zal je wel verpakkingen moeten gaan lezen. De hoeveelheid toegevoegde suikers in alles van pizza’s tot een zak chips zal je verbazen.

Eiwitten in de strijd tegen overtollig buikvet!!

Wanneer je wilt afslanken zijn eiwitten met stip de belangrijkste voedingsstof om buikvet verminderen door eiwitten. Onderzoek toont aan dat extra eiwit in je maaltijden de behoefte aan tussendoortjes verminderen, je stofwisseling versnellen zodat je meer calorieën verbrand én door een deel van je koolhydraten door eiwitten te vervangen eet je in totaal al snel honderden calorieën minder per dag.

Afvallen met eiwit

Is je doel afslanken en buikvet verminderen? Dan is het toevoegen van eiwitten waarschijnlijk de meest simpele, effectieve veranderingen die je kunt doorvoeren in je dagelijks leven. Het helpt je niet alleen met het verliezen van vet en gewicht, onderzoek wijst ook uit dat de kans dat je dat gewicht op een later moment weer aankomt stukken kleiner is.

Er zijn bovendien tekenen dat eiwitten in het bijzonder helpen met het tegengaan en verminderen van vet rond de buik. Zo heeft een recent onderzoek aangetoond dat mensen die meer en betere eiwitten binnenkregen significant minder vet rond hun buik hadden dan deelnemers met andere voedingspatronen.

Hoeveel eiwit moet je eten voor een platte buik

Het streefaantal eiwit in je voeding zou volgens deze zelfde onderzoeken 25 tot 30 procent van de totale calorieën zijn. Probeer dan ook meer eieren, vis, vlees, gevogelte en melkproducten binnen te krijgen.

Heb je moeite om door middel van eerder genoemde voedingsmiddelen die 25 tot 30 procent eiwitten per dag binnen te krijgen? Dan kan een eiwit-supplement zoals een wei-eiwit shake een makkelijke manier zijn om je dagelijkse eiwit-inname op te krikken.

Op deze website laten ze je kennis maken met een manier van eten, een manier die heel verschillend is dan wat je tot nu toe al gezien hebt, een manier waardoor je in korte tijd al een grote verandering van je lichaam kan zien!! Heb je al mislukte pogingen achter de rug, vergeet die gewoon en concentreer je op Vet Verbrand Geheimen!!

Gezond Maar Snel Afvallen Met Een Leuke Video? (Je Gelooft Je Ogen Niet)

Een Platte Buik Met Vet Verbrand GeheimenBeelden spreken beter dan woorden dus klik direct op de link hieronder en bekijk een super leuke Video om gezond maar in een korte tijd veel af te vallen en een platte buik te verkrijgen. Er worden ook twee geheimen in gedeeld waarvan je nooit zou weten dat het lichaam zo vreemd in elkaar zit.

P.S. De video kan ieder moment offline gaan dus bekijk hem snel: SUPER LEUKE VIDEO!!